Acció conjunta i desenvolupament d’habilitats sensoriomotores a la sala de psicomotricitat

Autors/ores

  • M. Asunción Martínez Vera INS Vidal i Barraquer
  • Sandra Gilabert Medina Universitat Rovira i Virgili
  • Isabel Viscarro Tomàs Universitat Rovira i Virgili

DOI:

https://doi.org/10.17345/comeduc201531-38

Paraules clau:

psicomotricitat, interacció, aprenentatge, joc sensoriomotor, paper del psicomotricista

Resum

Aquest treball parteix de la teoria sociocultural de Vygotsky, en què la interacció és clau en el desenvolupament de l’infant. Pretenem analitzar de quina manera infants de tres a quatre anys construeixen el coneixement psicomotor de manera conjunta a partir de l’estudi de la interacció dins del joc sensoriomotor. L’anàlisi de les seqüències d’interacció mostren una gran diversitat d’interaccions entre els infants. D’altra banda, es posa de manifest que el paper de guia del psicomotricista deixa l’espai necessari perquè els infants creïn contextos d’acció propis.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

22-02-2016

Com citar

Martínez Vera, M. A., Gilabert Medina, S., & Viscarro Tomàs, I. (2016). Acció conjunta i desenvolupament d’habilitats sensoriomotores a la sala de psicomotricitat. Comunicació Educativa, (28), 31–38. https://doi.org/10.17345/comeduc201531-38

Número

Secció

Articles